Учні 1-А класу досліджували властивості води та повітря
Методу спостереження та досліджень належить особлива роль у пізнанні дитиною навколишнього світу та природи, оскільки він базується на чуттєвому сприйманні, забезпечує живий контакт дітей з реальними об'єктами природи, в результаті чого у дітей формуються реалістичні уявлення про тіла природи та взаємозв'язки між ними.
Під час вивчення теми «Спостереження і дослідження» з предмету «Я досліджую світ», учні 1-А класу Мукачівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 ім. Т. Г. Шевченка, разом з вчителькою Наталією Капац, досліджували властивості води та повітря, спостерігали за змінами в неживій природі, ознайомились з приладами для досліджень та проводили експерименти.
Не можна переоцінити роль спостережень вивчаючи тему «Органи чуття». У процесі спостережень в дітей розвиваються аналізатори: зір, дотик, слух, нюх, засвоюються сенсорні еталони. Нові знання, що їх набувають діти, дають поштовх для розвитку пізнавальних інтересів та розвитку логічного мислення.
Спостереження як найважливіше джерело знань про природу, сприяє розвитку в дітей важливого вміння – дивитися та бачити.